Методична робота – це спеціально організована
діяльність педагогічного колективу, що
створює комфортні умови (середовище) для
підвищення майстерності педагога. Чим більше та повніше педагоги використовують
можливості середовища, тим успішним є їх вільний та активний саморозвиток і рівень освітньої
діяльності навчального закладу.
Прямою, безпосередньою метою методичної
роботи в школі є зростання рівня педагогічної майстерності вчителя та
педагогічного колективу. Найголовнішим і суттєвим у методичній роботі школи є
надання реальної, дієвої допомоги вчителям, класним керівникам, вихователям для
розвитку їхньої майстерності як поєднання професійних знань, навичок і умінь,
необхідних для сучасного педагога властивостей і якостей особистості.
Методична робота в школі завжди має бути систематизованою,
проводитись суворо за планом. Основним завданням методичної роботи має бути
підвищення педагогічної майстерності.
Основне завдання сучасної методичної
служби полягає в створенні умов, які б спонукали педагогів до самоудосконалення,
саморозвитку, реалізації творчого потенціалу.
Основне завдання МО – змінити ситуацію
«працювали, як знали» на «працюємо, не стоїмо на місці».
Метою методичної роботи в школі є розвиток
професійної компетентності, майстерності вчителів.
Методична
робота містить наступні розділи:
1. Орієнтовний
план роботи методичної ради
Методична рада визначає та затверджує програми
розвитку школи, координує діяльність МО, планує, узгоджує й аналізує проведення
педагогічних заходів.
2. План
занять психолого-педагогічних семінарів.
Визначення напрямів МО.
Організація роботи з обдарованими учнями.
Аналіз підсумків участі учнів в шкільних, міських,
обласних олімпіадах.
Упровадження активних та інтерактивних методів
навчання метою виховання творчої
особистості.
Результати ДПА, моніторингових досліджень, підбиття
підсумків участі учнів у міжнародних і всеукраїнських конкурсах.
3. План роботи професійної адаптації молодих вчителів;
3. План роботи професійної адаптації молодих вчителів;
Для молодих спеціалістів школи заплановано роботу з
їхньої професійної адаптації та передбачено такі форми роботи: практична
допомога, методична порада, взаємовідвідування уроків, підвищення педагогічної
майстерності.
4. Атестація
педагогічних працівників.
Відповідно до перспективного плану школи та графіком
КОІППО вчителі вчасно проходять курсову перепідготовку, що передує атестації.
За атестаційний період кожен учитель
складає порт фоліо, що свідчить про особистісне зростання та містить матеріали
досвіду роботи, здобутки, методичні напрацювання, моніторингові дослідження, власні та учнів.
Методичні
тижні
Тиждень педагогічної майстерності
3.
Молоді спеціалісти
Особливою увагою є робота школи молодого
вчителя та наставництва. Зрозуміло, ці молоді спеціалісти мають неповне
уявлення про методику, форми роботи з класом загалом і з кожним учнем зокрема,
бо теоретичні знання, які вони отримали в ВНЗ, не підкріплені повною мірою
практичними навичками роботи в школі. Тому кропітка систематична робота з ними
сприяє становленню фахівців сучасного рівня, які володіють найновішими
методиками навчання й виховання.
Педагогічне наставництво дає змогу
керувати становленням молодого педагога, сприяє розвитку його професійних
здібностей, набуттю педагогічної майстерності.
В період з 9 вересня по 9 жовтня 2013
року в НВК було організовано та проведено Місячник молодого вчителя-стажиста.
Розроблений план заходів, створено школу
молодого вчителя, закріплені досвідчені вчителі-наставники.
9
жовтня проводилось засідання молодого вчителя «Психолого-педагогічні умови
навчального процесу» на якому ознайомлювали молодих вчителів з кращими зразками
роботи, з передовим досвідом учителів-майстрів,
пояснювали
особливості психолого-педагогічної
діяльності. Психолог НВК Безай О.В. провела діагностування молодих
спеціалістів. Створено куточок на допомогу молодому вчителю.
Така система організації роботи з
молодими вчителями забезпечує їх послідовне, поступове фахове становлення як
фахівців, полегшує адаптацію до роботи за умов сучасної школи.
4.Атестація
У педагогічні праці є атестація, яку проходять педагогічні
працівники щоп’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних
працівників України. Як відомо, атестація – це звіт педагога про роботу протягом 3-5 років. Ні для кого не секрет,
що в рік проведення атестації на плечі
педагога лягає непомірний тягар. Це і
відкриті уроки, і проведення позакласних заходів , і творчі звіти. Тому кожному
вчителю непогано було б мати свій особистий сайт, блог. Всі «родзинки» свого педагогічного
досвіду можна вмістити на сайті (друковані матеріали, фотографії, відеозаписи), у рік проведення
атестації надати всі ці матеріали атестаційній комісії. Це значно полегшить
проходження атестації вчителем і буде стимулом для постійної творчої роботи.
Аналіз роботи над проблемою, 1 рік:
1 рік – підготовчий
Шляхи її реалізації:
-
Проводились засідання ради і керівників
кафедр;
-
Всі кафедри надали інформацію про роботу
предметних кафедр, методичних об’єднань по вивченню проблему та вибору шляхів
її реалізації.
-
Проведені оперативно-методичні наради,
семінари, методичні тижні.
-
Відкриті уроки, позакласні заходи,
позакласна робота з даної проблеми, робота з обдарованими учнями.
-
Відвідування уроків, позакласних
заходів, класних годин тощо.
-
Робота з батьками.
- про результати участі учнів НВК в предметних
олімпіадах (обласного, Всеукраїнського рівня)
- про результати МАН
Немає коментарів:
Дописати коментар