субота, 22 листопада 2014 р.

Виступ на педагогічній раді "Оптимальне поєднання традиційних та інноваційних форм методичної роботи, які сприяють розвитку власного стилю роботи вчителя НВК"



Педагоги не можуть успішно когось учити,
Якщо в цей же час ретельно не вчаться самі.
Алі Апшероні
Слайд 1
Педагогіка, як і інші науки, перебуває в постійному розвиткові, оновленні, переосмисленні. Змінюються часи – удосконалюються, відшліфовуються методи, прийоми форми навчання. Ще декілька років тому годі було й мріяти про використання комп’ютера, мультимедійних засобів  на уроці. А сьогодні – це вже вимога часу. Разом з тим не слід забувати, що і без цих новітніх засобів ветерани педагогічної праці вміли прекрасно подати урок своїм вихованцям. За визначенням К. Ушинського, педагогіка – це не стільки наука, як мистецтво. Тому праця вчителя у всі часи була, є і буде працею творчою, і без цієї якості не відбудеться справжнього педагога, майстра своєї праці.
Слайд 2
         Закон України (№ 1160, зі змінами від 11.06.2008 року) говорить,                       що «метою освіти є всебічний розвиток людини  як особистості та найвищої цінності суспільства, розвиток її талантів, розумових і фізичних здібностей, виховання високих моральних  якостей, формування громадян, здатних до свідомого суспільного вибору, збагачення на цій основі інтелектуального, творчого, культурного потенціалу народу, підвищення освітнього рівня народу, забезпечення народного господарства кваліфікованими фахівцями». А хто зможе підготувати цих кваліфікованих фахівців? – тільки кваліфікований вчитель. Важлива роль у фаховому зростанні вчителя належить методичній службі, яка покликана, перш за все, надавати допомогу вчителям у підвищення рівня і педагогічної майстерності, координувати зміст, форми і методи самоосвіти вчителів та колективної роботи з підвищення кваліфікації педагогічних кадрів з тим, щоб спрямовувати їх на вирішення проблем, які стоять перед освітою, пропагувати досягнення педагогічної науки та передового педагогічного досвіду.
         Звичайно, учитель у роботі може виявляти педагогічну ініціативу, за ним закріплено право на вибір форм, методів, засобів навчання. Урок, проведений без використанні інновацій, - це урок вчорашнього дня, адже і скептики не заперечать, що сучасні діти не потерплять одноманітності, монотонності, шаблонів. Вони досить активні, комунікабельні, добре володіють комп’ютером, мають доступ і вміють працювати в Інтернеті, тому досить часто в курсі всіляких новинок. Тому вчитель має йти в ногу з часом, бути цікавим своєму учню – майбутньому фахівцю, який пронесе спогад про свого вчителя, його науку, через усе своє життя.
         У практику роботи вчителів нашої школи вже давно увійшли уроки            з активними формами навчання. Не винятком є і методична робота.                    На мою думку: у кожного учителя є чого повчитися і кожному вчителю є чому вчитися.
3 слайд
         Методична служба – ланка між діяльністю педагогічного колективу, державною системою освіти, психолого-педагогічною наукою, передовим педагогічним досвідом. Вона сприяє становленню, розвитку і реалізації професійного творчого потенціалу педагогічного колективу в цілому.
         У структурі організації процесу управління НВК методична служба займає одне з важливих місць, вона впливає на результати діяльності навчального закладу та якість освіти.
4 слайд
         Цілями методичної служби НВК є:
-         Реалізація державної освітньої політики в рамках освітнього процесу;
-         Створення сукупності умов для ефективного розвитку НВК;
-         Вдосконалення професійної майстерності педагогічних кадрів.
Завдання методичної служби:
-         Забезпечення теоретичної, психологічної, методичної підтримки педагогів;
-         Організація активної участі педагогів у плануванні, розробці та реалізації програми розвитку, в інноваційних процесах;
-         Проведення моніторингових та атестаційних процедур для об’єктивного аналізу розвитку НВК та досягнутих результатів;
Відповідно до плану розвитку нашого закладу здійснюється цілеспрямована робота з реалізації завдань конкретного типу життєдіяльності школи.
5 слайд
Зусилля адміністрації педагогічного колективу спрямовані на створення умов для розвитку дитини як вільної, відповідальної  та творчої особистості на основі  гуманізації освіти і виховання, варіативності програм, підручників, навчальних курсів, використання інноваційних технологій, індивідуалізації навчально-виховного процесу, формування здорового способу життя. Виходячи з поставлених цілей і завдань, педагогічним колективом продовжена робота по основних напрямках, а саме:
-         Організаційно-педагогічна діяльність (робота з педагогічним колективом і з кожним педагогом окремо)
-         Власне методична діяльність (підготовка, перепідготовка і підвищення кваліфікації кадрів з усіх аспектів предметних і за всіма видами педагогічної діяльності);
-         Методичне забезпечення навчально-виховного процесу;
-         Кожне завдання в області реалізації основної мети методичної роботи вирішується через використання різних форм;
-         Організаційні форми
-         Методичні об’єднання
-         Індивідуальна професійно-педагогічна самоосвіта;
-         Дидактичні форми (теоретичні семінари, методичні оперативки, тематичні педради, методичні тижні, творчі звіти методичних об’єднань)
-         Забезпечення ефективності роботи молодого вчителя.
         Залежно від того, яка тема, мета та завдання ставляться при  плануванні того чи іншого методичного заходу, обирається форма проведення і обов’язковою умовою є залучення педагогів до активної співпраці, ознайомлення з педагогічними технологіями, вироблення в них позитивного ставлення до сучасних методів навчання, зацікавлення і їх використанні.                    Це сприяє підвищення фаховій майстерності, стимулює до самоосвіти, дає можливість поєднувати індивідуальні та групові форми роботи, виявляти загальну ерудицію вчителів.
         Проводячи засідання шкільних методичних об’єднань, семінари, творчі звіти використовуємо ті ж принципи, що і при підготовці до уроку, зокрема педагогічні технології. Успіх проведення нетрадиційних методичних заходів залежить в значній мірі від організації та «включення» всіх членів колективу у роботу. Тому ефективним прийомом в організації будь-якої форми методичної роботи буде використання елементів тренінгу, інтерактивних методик.
Слайд 6
Обрана модель методичної роботи НВК дозволяє забезпечити зростання педагогічної майстерності та розвитку творчого потенціалу кожного педагога, здійснювати на високому рівні педагогічний процес з урахуванням потреб учнів і запитів батьківської громадськості. Це, у свою чергу, дозволить забезпечити професійну конкурентноспроможність педагогічних працівників НВК на ринку праці, що гарантує збереження, розвиток досягнень школи.
В НВК працює 16  предметних методичних об’єднань:
-         Учителів української мови та літератури Петушинська В.В.
-         Учителів світової літератури Ерьоміна О.М.
-         Учителів математики та фізики Жук І.С.
-         Учителів інформатики Сакун О.А.
-         Учителів природничого циклу Чеботарьова Н.Г.
-         Учителів суспільних дисциплін Денисенко О.О.
-         Учителів англійської мови Родіонова З.О.
-         Учителів Д класів Ліхач Н.Ф.
-         Учителів німецької мови Томаченко с.С.
-         Учителів фізичної культури та трудового навчання Неумивако О.В.
-         Учителів образотворчого мистецтва та музики Шарова І.П.
-         Учителів початкових класів Зеленяк Н.М.
-         Вихователів ГПД Калайда О.Ю.
-         Вихователів ДНЗ Петрова Т.В.
-         Класних керівників 1-4 класів Дивульська О.І.
-         Класних керівників 5-9 класів
-         Класних керівників 10-11 класів
Кожне методичне об’єднання має свій план роботи, відповідно                       до методичної проблеми НВК. Проаналізувавши роботу МО, слід зазначити,                що всі вони працюють над створенням системи навчання, що задовольняє потребам кожного учня відповідно до його схильностей, інтересів і можливостей.
Кожен вчитель працює над своєю проблемою  з узагальненими результатами якої він знайомить своїх колег на засіданнях методичної ради, педради, методичної ради. Цілеспрямовано ведеться робота з освоєння вчителями сучасних методик і технологій навчання. З метою популяризації знань з різних предметів традиційно реалізується графік проведення предметних тижнів, під час проведення тижнів проводяться відкриті уроки, конкурси, виставки газет, захист рефератів, доповіді, свята та ін.
Сьогодні особливого значення набуває розвиток професійної майстерності вчителя, його творчих здібностей, що дозволяють ефективно здійснювати педагогічну діяльність в умовах, що змінюються. Особлива роль у цих умовах відводиться підвищенню кваліфікації педагогічних кадрів, спрямованих на оволодіння сучасними педагогічними технологіями, інноваційними програмами, розробку і постійне оновлення науково-методичного оснащення навчально-виховного процесу. Постійний потяг до самовдосконалення, наявність особистісної мети й саморозвиток, оволодіння раціональними прийомами самоосвіти, уміння аналізувати, оцінювати власну діяльність і робити з неї адекватні висновки — основні компоненти творчого розвитку особистості педагога, його творчої педагогічної фантазії. Підвищення кваліфікації педагогів здійснюється через Кіровоградський обласний інститут перепідготовки працівників освіти, заступником директора Ухановою Е.О. складений перспективний план курсової перепідготовки вчителів,                                          в тому числі і по використанню ІКТ. Будемо сподіватися, що методична робота в НВК  буде підтверджена високими результатами.
     На початок 2014/2015 навчального року в НВК працюють                        138 педагогічних працівників, із них 126 – вчителів - предметників, в тому числі:                     
1 вчитель – «Заслужений працівник освіти України»,
27 вчителі, які мають звання «вчитель – методист»,
3 вихователь – методист,
3 методисти – керівники гуртка;
26 вчителів, які мають звання «старший учитель»,
5 вчителів нагороджені значком «Відмінник освіти України»,
І категорії – 19
ІІ категорії – 20
спеціалістів – 23
І як завжди аналізуємо результати  якості роботи педагогічного колективу, як було сказано на серпневій нараді Результатом роботи вчителя        є гарно складено ДПА та вступ випускників до ВНЗ, перемоги в міських, національних та міжнародних олімпіадах, конкурсах, програмах.
 Сьогодні хочу зупинитися на порівняльній таблиці: 
Проаналізуємо два предмети:
Українська мова
11 А – 30 учнів   ДПА – 30 100 % учнів          11 Б – 32 учня ДПА – 100%
ЗНО – 30 100% учнів           ЗНО – 30 учнів 93,8%
         Результати ДПА
         Високий – 11 – 36,6%                              високий – 22 – 68,8%
         Достатній – 19 – 63,4%                                     достатній – 10 – 31,2%
         Середній, початковий відсутні      Середній, початковий відсутні     

Результат ЗНО
Високий – 4 – 13,4%                                високий – 1 – 3,3%
Достатній – 6 – 20 %                               достатній – 11 – 36,7%
Середній – 17 – 56,6%                             середній – 15 – 50%
Початковий – 3 -10%                               початковий – 3 - 10%
Вчителі Скляренко С.Г.                          Петушинська В.В.


Англійська мова
11 А – 30 учнів   ДПА – 30 100 % учнів          11 Б – 32 учня ДПА – 100%
ЗНО – 20 66,7% учнів          ЗНО – 22 учнів 68,7%
         Результати ДПА
         Високий – 17 – 56,6%                              високий – 25 – 78%
         Достатній – 11 – 36,7%                                     достатній – 5 – 15,7%
         Середній  - 2 6,7%                                   Середній-
Початковий відсутній                              початковий 2-6,5%

Результат ЗНО
Високий – 3 – 15%                                   високий – 3 – 13,6%
Достатній – 9 – 45 %                               достатній – 12 – 54,5%
Середній – 8 – 40%                                  середній – 4 – 18,3%
Початковий                                              початковий – 3 – 13,6%


На мою думку, якість освіти - це сукупність показників, що розкривають
різноманітні аспекти діяльності навчального закладу: зміст освіти, форми  і методи навчання, матеріально-технічну базу, кадровий склад.
Якісна освіта сьогодні це здобуття учнями потрібних для сучасного суспільства знань, умінь, навичок, які вони можуть застосовувати на практиці     ( в житті). Всім відомо, що якість освіти впливає на подальший розвиток життя дитини, від неї залежить, чи зможе людина знайти себе у майбутньому. Привілеї в освіті повинні мати ті, хто на це заслужив, показавши успіхи і непересічність уже під час навчання в школі, незалежно від свого соціального статусу.
Дякую за увагу!



Немає коментарів:

Дописати коментар